یکی از بهترین وبگاه هایی که می توانید به آن اعتماد کنید

BRAND – نقش برند – انواع برند

برند

BRAND -برند-انواع برند

انواع و نقش های برند در کسب و کار

نام تجاری شیوه ای است که یک محصول ، شرکت یا فرد توسط کسانی که آن را تجربه می کنند درک می شود. بسیار بیشتر از یک نام یا یک لوگو ، یک نام تجاری قابل تشخیص است که این دارایی ها برانگیخته است.

نقش برند

برندها نقش اطلاعاتی مهمی را برای مشتریان ایفا می کنند و به مصرف کنندگان این اجازه را می دهند تا برای هر تولیدکننده، هویت قایل شوند ( آلگشیمر و هرمان[1]، 2015 : 22) همچنین یک برند می تواند از مشتری و تولیدکنندگان در مقابل رقبایی که تلاش می کنند تا محصولات همسانی فراهم سازند، محافظت می کند ( کومار و رینارتز[2] ،2013 : 18)

در مفهوم بازاریابی اعتقاد بر این است که نیل به اهداف سازمانی بستگی تام به تعریف و تعیین نیازها و خواسته های بازار های هدف و تأمین رضایت مشتری به نحوی مطلوب تر و مؤثرتر از رقبا دارد.در دنیای رقابت های فزاینده امروز، شرکت هایی موفق خواهند بود که رضایت مشتریان خود را بیشتر تأمین کنند. شرکت هایی که صرفا به دنبال فروش کوتاه مدت نبوده و کسب رضایت بلندمدت مشتری را از طریق ارائه کالاها و خدمات همراه با ارزش برتر و متمایز وجهه همت خود قرار دهند.

در دنیایی که مصرف کنندگان با سیلی از انتخابات مواجه هستند، برندها این درک را برای ایشان آسان تر ساخته و محصولات موجود را ارزیابی   می کنند. بخصوص در جاهایی که محصولات پیچیده بوده یا ساخته شرکت خارجی بوده که برای مصرف کنندگان داخلی ناشناخته باشند ( وَنگ[3] ،2012 : 305)

همچنین برنـد ممکن است ارزش کالا و خـدمت را از طریـق ارزش عملکـردی اش افـزایش دهـد.( تیـرِنـی و همکاران[4] ،2014 : 563) در دنیای امروز بایستی از بازارهای بالغ و به حد کمال رسیده ای سخن گفت که ویژگی های متفاوتی نسبت به گذشته دارند و از مهم ترین ویژگی های آنها می توان به مهارت و قدرت مشتری و کاهش تأثیر تبلیغات بر وی اشاره نمود. امروزه عرضه کنندگان در بازار کالاهای صنعتی و مصرفی با مشتریانی مواجهند که تقاضاهای نامحدودی دارند اما کم تر تحت تأثیر ابزار های سنتی بازاریابی قرار می گیرند. از سوی دیگر محصولات بازار از دید مشتری تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند چنان که نام تجاری محصول مورد نظر مشتری در دسترس وی نباشد به راحتی «برند» دیگری را جایگزین آن می کند و این نشاندهنده کاهش وفاداری مشتریان است. رقابت قیمتی نیز معنی سابق را از دست داده است و سازمان های بازار گرا و مشتری مدار به جای رقابت بر سر قیمت به حفظ و ارتقای وفاداری مشتری به عنوان ابزاری جدید در بازاریابی می اندیشند ( کریستوفر[5]، 2010 : 56)

[1] . Algesheimer & Hermann

[2] . Kumar, V., Reinartz

[3] . Wang

[4] . Tirreny and et al

[5] . Christopher

 

انواع برند

الف –  برند جمعی[1] :
برند هایی هستند که به یک جماعت قانونی تعلق دارند و دسته و گروه خاصی را که به تولید آن کالا یا خدمت می پردازند معرفی می کنند مانند : اتحادیه شالیکاران شمال

ب- برند های تضمینی[2] :
برند هایی هستند که ممکن است توسط هر کس که بتواند کالا وخدمات خود را با استاندارد تعیین شده وفق دهد، مورد استفاده قرار می گیرند. مانند ایزو ها.  مالک این نوع برند به دلیل ضرورت بی طرفی خودش حق استفاده از آن را ندارد.

پ- برند های مشهور :[3]
برند هایی که در یک کشور مشهور شده است (چه ثبت شده باشد و چه ثبت نشده باشد) ( گنجی نیا و فومنی ، 1391 : 10)

عوامل موثر بر برند :

عوامل زیادی بر روی برند تاثیر گذار می باشند که بر انتخاب برند توسط مشتری تاثیرگذار می باشند که این عوامل عبارتند از :

چشم نواز بودن برند ، دیده شدن برند از میان سایر برندها ، زیبایی های شکلی برند ، اطلاع رسانی کافی  برند به مصرف کننده ، ایجاد احساس خوشایند عاطفی در مصرف کننده ، تطابق برند با وعده های مربوط به کارکرد محصول ، طراحی جذاب برند ،  تداعی شدن خاطره در ذهن مخاطب توسط برند ، مبهم نبودن برند ، بخاطر سپرده شدن آسان برند ، زبان نوشتاری برند ، تصاویر بکار رفته در برند ، معروفیت برند در سطح داخلی و بین المللی ، اعتبار برند از منظر مصرف کننده ، تطابق برند با فرهنگ بومی کشور ، متفاوت بودن از سایر برندهای رقیب ، خلاقیت در طراحی برند ، عدم تقلید از سایر برندها، جلب توجه کردن برند ، زیاد دیده شدن برند ، ایجاد تمایز در محصول در مقایسه با رقبا ، سابقه قبلی خوب برند ، محل قرار گرفتن برند بر روي بسته بندي محصول ، رعایت اصل حقیقت گویی در برند و قابل فهم بودن برند ( سمیعی نصر و همکاران ، 1390 : 56)

[1] . Collective brand

[2] . Guaranteed brands

[3] . Famous brands

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

جاب مانستر

طرح‌نما یا لورم ایپسوم به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود. طراح گرافیک از این متن به عنوان عنصری از ترکیب بندی برای پر کردن صفحه و ارایه اولیه شکل ظاهری و کلی طرح سفارش گرفته شده استفاده می نماید، تا از نظر گرافیکی نشانگر چگونگی نوع و اندازه فونت و ظاهر متن باشد.

تماس با ما

برای تماس با ما از طریق زیر عمل نمایید:
تلگرام : t.me/m_agho
ایمیل : mahdi.abbaszade@gmail.com

NOO Mailchimp Widget require active plugin MC4WP: Mailchimp for WordPress.

0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x